کد مطلب:313902 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:168

جنایات آل سعود در مکه مکرمه
نخست در طائف گنبد عبدالله بن عباس را خراب كردند، پس از آنكه در مكه قبرهای عبدالمطلب جد رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و ابوطالب عموی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم و خدیجه ام المؤمنین علیهاالسلام (زوجه ی اول رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم) و هم چنین بنای محل تولد رسول گرامی صلی الله علیه و آله و سلم و محل تولد حضرت فاطمه علیهاالسلام را ویران نمودند.

در جده قبر حضرت حواء (یا منسوب به حضرت حواء) و به طور كلی تمام مزارات اطراف مكه و جده را از میان بردند. در مدینه، هنگامی كه شهر را در محاصره داشتند مسجد و مزار حمزه سیدالشهداء علیه السلام و مقبره ی شهدای احد را كه بیرون شهر بود، خراب كردند.

چون انعكاس خبر ویرانی مقابر بخصوص قبور ائمه ی بقیع علیهم السلام، در ایران و دیگر كشورهای اسلامی انتشار یافت، مسلمانان آن را واقعه ای عظیم و كاری بزرگ شمردند، تلگرافهای اعتراض از عراق و ایران و نقاط دیگر مخابره شد مجالس درس و نمازهای جماعت تعطیل گردید و مراسم عزاداری به عنوان اعتراض به این امر



[ صفحه 224]



تشكیل یافت. مطالبی كه بیشتر مورد نگرانی شد، انتشار این موضوع بود كه گنبد روی قبر مطهر رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم را نیز گلوله بسته اند (و حتی قبر مقدس را خراب كرده اند) اما بعدا معلوم شد كه موضوع اخیر صحت نداشته.... [1] .


[1] وهابيان، ص 214.